You are here Segway Leiden > FAQ

FAQ

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden van Segway Leiden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is Segway?
Een Segway is een elektrisch aangedreven, zelfbalancerend eenpersoons vervoermiddel. Je bestuurt de Segway met je lichaam. Door naar voren te leunen gaat de Segway vooruit en door naar achteren te leunen rijd de Segway naar achteren. Hij stopt wanneer je rechtop staat. De juiste balans vinden is niet moeilijk omdat de Segway zelfbalancerend is. Het is een beetje skiën op het droge maar dan kinderlijk eenvoudig. Kijk op de pagina ‘Wat is een Segway’ voor meer informatie.

Wanneer mag ik een Segway besturen?
De Segway kan bestuurd worden door personen vanaf 16 jaar. Segway Leiden zorgt voor een helm, het is verplicht om deze te dragen tijdens de tour. Ook is het belangrijk dat je goede schoenen draagt, dus geen hakken en slippers. Kijk op de pagina ‘Wat is een Segway’ voor de verkeersregels.

Is een Segway Tour wel veilig?
Bij Segway Leiden staat veiligheid voorop. Er gaat altijd een goed getrainde en ervaren gids mee met de tour. Ook zijn de Segways van Segway Leiden begrensd, waardoor ze 7 km per uur gaan in plaats van de 20 km per uur die de Segway kan. Dit is wel zo relaxed en toch net iets veiliger! Ten slotte wordt ervoor gezorgd dat de Segways altijd goed en zorgvuldig onderhouden zijn als er gebruik van wordt gemaakt. Kijk op de pagina ‘Veiligheid’ voor meer informatie.

Waar start en eindigt de tour?

De Segway tour start en eindigt op Kanaalpark 157.

Wat zijn de prijzen?
Prijzen zijn vanaf  €45,00 p.p. voor al onze tours en combinaties kunt u hier klikken.

Waar kan ik een reservering plaatsen?
U kunt een reservering plaatsen op onze website. Combinatie tickets zijn alleen online te reserveren. U kunt online veilig betalen met Ideal of uw credit card.

Hoe weet ik wanneer dat het bedrag betaald is?
Wanneer de betaling voldaan is, krijgt u hier een bevestiging per email van Ogone en een e-ticket.

Hoe kan ik annuleren?
Tot 14 dagen kan de reservering kosteloos gewijzigd worden. Dit kan telefonisch via: 06-46142923 door een email te sturen naar info@segwayleioden.nl  Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden.

Hoe ontvang ik mijn tickets?
Nadat de betaling ontvangen is, krijgt u een email met daarin de betalingsbevestiging. Direct daarna ontvangt u een tweede email welke uw entreebewijs is.

Ik kan het ticket niet uitprinten, is dat een probleem?
Wanneer u alleen een ticket heeft geboekt voor Segway Leiden is het geen probleem dat u het ticket niet mee kan nemen. Wij raden u dan aan om wel even het ticketnummer (5 cijfers) op te schrijven en ter controle te laten zien. Bij een succesvolle boeking komt u op onze passagierslijst te staan. Wanneer u een combinatie ticket heeft geboekt is het wel van belang dat u het ticket ten minste 1x uitprint en meeneemt.

Ik ontvang geen tickets, hoe kan dat?
Wanneer de email met daarin uw ticket niet binnen enkele minuten is aangekomen, kan dat twee dingen betekenen;

1) De email is in uw spam filter terecht gekomen. In dat geval dient u in uw spam filter te kijken of bij ongewenste email of daar uw ticket in terecht is  gekomen. Kunt u dit niet meer terug zien, dan raden wij u aan om een ander email adres aan ons door  te geven via email info@segwayleiden.nl of per telefoon 06-46142923

2) Het email adres is niet correct genoteerd. U kunt bij twijfel het beste even contact opnemen met Segway Leiden om het juiste email adres door te geven. Dit kunt u doen door een email te sturen naar info@segwayleiden.nl of te bellen naar 06-46142923.

Waar kan ik bij jullie het beste parkeren?
Op ons terrein aan de Kanaalpark 157 of een parkeergelegenheid in de buurt.

Vertrekt Segway Leiden ook in de herfst en winter maanden?
Ja, wij zullen elke maand tours verzorgen. Afhankelijk van de weersomstandigen (ijzel/ hevige sneeuwval) kan het voorkomen dat in de maanden november t/m februari tours niet doorgaan en/of verplaatst worden.

Is de Segway Tour toegankelijk voor gasten die slecht ter been zijn?
Het is helaas niet mogelijk om met de tour mee te gaan als je slecht ter been bent.

Tot wanneer is mijn kadobon geldig?
Er is geen einddatum gebonden aan de Segway Leiden cadeaubon. De cadeaubon komt dus niet te vervallen.

Is er een toilet aanwezig?
Je kunt gebruik maken van de faciliteiten van ons pand

Waar kan ik lunchen, dineren, borrelen?
Neemt u hiervoor contact met ons op via info@segwayleiden.nl of te bellen naar 06-46142923. Wij werken met diverse partners samen die u kunnen voorzien in uw wensen.

Let op:

Zorg ervoor dat u 15 minuten van te voren aanwezig bent op onze locatie. Bent u te laat dan gaat dit van uw tijd af!

Boek nu Leidensupping.nl

Actueel

Het is belangrijk dat u rekening houdt met uw kleding en het weer. Denk bijvoorbeeld aan een goede jas, handschoenen en comfortabele schoenen.

Vul hier uw gegevens in en wij bellen u terug

Bel me terug

Blijf op de hoogte

Meld je hier aan voor de e-mail nieuwsbrief:

Nieuwsbrief